Met een eigen laadpaal thuis of op het bedrijf gaat het opladen slim, snel & efficiënt.
Laadpalen worden steeds intelligenter en passen het laden aan op de omstandigheden. Ze weten bijvoorbeeld wanneer de stroom goedkoper is zodat je bespaart op laadkosten. We noemen dit slim laden. In de toekomst kun je met een slimme laadpaal waarschijnlijk zelfs zonne-energie in je auto opslaan. Hier kun je op een later moment je wasmachine op laten draaien.
De oplaadtijd met een laadpaal bedraagt ongeveer 6 uur (vergeleken met maximaal 10 uur met een conventioneel stopcontact). Als u fotovoltaïsche panelen heeft, heeft u de mogelijkheid om 100% van deze energie te benutten om uw auto op te laden.
Onze Solarized energie adviseur komt langs voor een persoonlijk gesprek waarbij we de specifieke huidige én mogelijk toekomstige situatie in kaart brengen.
Op basis van je huidige en toekomstige wensen doen wij een voorstel. Wij luisteren érg goed, dus verwacht je aan een scherp, eerlijk en transparante offerte.
Wij zoeken samen naar de ideale dag en tijd zodat ons gespecialiseerd installatieteam langs kan komen. We werken secuur en laten als perfect en netjes achter.
Om een gegarandeerde 'uptime' te kunnen leveren, zorgen wij dat laadpalen constant gemonitord worden zodat je zonder problemen jouw elektrisch voertuig kan opladen.
Het hangt af waar je gaat laden. Thuis laden is in de meeste gevallen goedkoper dan een publiek laadpunt.
Een gemiddelde elektrische auto verbruikt zo een 15 à 20 kWh per 100 km. Stel dat je tarief voor elektriciteit thuis €0,25 is en je rijdt gemiddeld 15,000 km per jaar, dan zal de laadkost voor je wagen tussen €563 en €750 per jaar liggen.
Bij het laden onderweg betaal je het tarief bepaald door de laadpaalexploitant. Deze kan naast een kWh prijs ook een starttarief en een stimuleringstarief aanrekenen.
Met je bestaande aansluiting kom je waarschijnlijk al erg ver. Je auto laadt voornamelijk ’s nachts wanneer je andere elektrische apparaten niet gebruik worden. Met onze kennis wordt jouw laadstation op het juiste vermogen en tijdstip geprogrammeerd, zodat overbelasting van je elektriciteitsnetwerk wordt vermeden.
Dynamic Load Balancing zorgt voor een optimale energieverdeling op het netwerk, zodat overbelasting niet voorkomt en de wagen steeds optimaal kan opladen. Je kan de laadsnelheid zelf bepalen.
De laadsessie stopt meestal zodra de auto volledig is opgeladen. Opgepast: sommige aanbieders hebben een prijsstructuur die je per minuut in rekening brengt. Dat betekent dat, zelfs nadat je auto volledig is opgeladen, je de prijs per minuut moet betalen (vaak beschouwd als een "kost voor het parkeren"). Overweeg dit voordat je de auto voor langere tijd parkeert. Beter is het om je auto te verplaatsen zodra het opladen is voltooid. Zo kan het oplaadpunt worden vrijgemaakt voor de volgende bestuurder.
Snelladen is niet veel anders dan normaal opladen. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het alleen sneller. Een groot verschil met normaal opladen is vooral het gebruik van gelijktsroom. Met gelijkstroom wordt de omvormer in de auto niet gebruikt, maar wordt de batterij rechtstreeks door de laadpaal opgeladen. Hierdoor zijn veel hogere snelheden mogelijk dan bij wisselstroom.
De belangrijkste verschillen op een rijtje: